ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
1 A Szolgáltató adatai
Lavender Hotel Management Kft.
Székhelye: 8621 Zamárdi Knézich K. u. 15.
Cégjegyzékszám: 14 09 317589
Adószám: 27955336-2-14
Szolgáltatás címe: 8621 Zamárdi, Knézich Károly u. 15.
Web: www.villaoliva.hu
E-mail cím: info@villaoliva.hu
Levelezési cím: 8621 Zamárdi, Knézich Károly u. 15.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének és szolgáltatásainak igénybevételét.
Az Általános Szerződési Feltételek valamennyi a Villa Oliva Szolgáltatásait igénybe vevő személyre (továbbiakban: Vendégre) kiterjed.
Jelen ÁSZF hatálya a Villa Oliva által nyújtott szálláshely-szolgáltatás/kapcsolódó szolgáltatások (együtt a továbbiakban: Szolgáltatások) nyújtására létrejött jogviszonyokra vonatkozik.
A jelen ÁSZF 2021. március 8. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Villa Oliva jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, a módosítással érintett Vendégek előzetes értesítése mellett.
2 Általános szabályok
2.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2 Az egyedi megállapodások nem képezik részét a jelen Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3 Szerződő felek
3.1 Amennyiben a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést (a továbbiakban: Megrendelés) a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a szerződés a Szolgáltató és a Vendég, mint szerződő felek között jön létre.
3.2 Amennyiben a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokra irányuló megrendelést a Vendég helyett, nevében és költéségére egy harmadik személy – a továbbiakban Közvetítő - teszi meg, úgy a Közvetítő minősül szerződő (és egyben fizetésre kötelezett) félnek kivéve amennyiben a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak köteles fizetni. A jelen pontban meghatározott esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy milyen jogviszony alapján, illetve, jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4 A szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása
4.1 A Vendég által igénybe venni kívánt szolgáltatásokra vonatkozó személyesen, telefonos úton, vagy írásban (ideértve az e-mailt is) megküldött ajánlatkérésre a Szolgáltató írásban ajánlatot küld.
Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét Megrendelés a Vendég részéről, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.2 A Szolgáltató honlapján, illetve az online szállásközvetítőkön keresztül történt foglalást követően, Szolgáltató a Vendég által előzetesen igénybe venni kívánt szolgáltatások ellenértékének 50 %-val megegyező mértékű előleg 5 napon belüli (a továbbiakban: Előleg) megfizetésére hívja fel a Vendéget e-mailben. Az Előleg megfizetés hiányában a foglalás érvényét veszti. Az Előleg megfizetését Szolgáltató emailben igazolja vissza.
4.3 A Szerződés az Előleg Szolgáltató részére történő megfizetését követően a Szolgáltató általi írásban, emailben megküldött foglalás visszaigazolással (a továbbiakban: Foglalás Visszaigazolás) jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.4 Ha a Vendég a Szolgáltatási Időtartam (az érkezés napja 14:00-tól a távozás napja 10:00 óráig) lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult a Vendég előzetes értesítése nélkül újra értékesíteni.
4.5 A Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltatási Időtartam meghosszabbítását kezdeményezi. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.6 Amennyiben a Szolgáltató az írásbeli ajánlatában másként nem rendelkezett, a Foglalás az érkezés napja előtti 15. (tizenötödik) naptári napon 14:00 óráig kötbérmentesen lemondható. A lemondás csak írásban érvényes a fenti e-mail címre küldött levél útján vagy a Közvetítő által megadott lehetőségen.
Ezt követően, ha a Szolgáltatás lemondása az érkezés napját megelőző 8-14. nap 14:00 óráig történik, meg a kötbér mértéke a megrendelt Szolgáltatások 50%-a, így az előleg kötbérként kerül felszámolásra. Ezen határidőn túli lemondás, vagy meg nem jelenés esetén a kötbér mértéke a megrendelt Szolgáltatások értékének 100%-a.
4.7 Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a Szolgáltatási Időtartam a Szolgáltatási Időtartam kezdőnapját megelőző 14 (tizennégy) napon belül nem módosítható.
4.8 A Vendég tudomásul veszi, hogy Szolgáltató szolgáltatásainak árai az év különböző szakaszaiban eltérően alakulnak. Amennyiben a Szolgáltatási Időtartam módosítása azt eredményezi, hogy a Szerződésben eredetileg rögzített Szolgáltatási Időtartam – akár részben, akár egészen – az év olyan időszakára kerül módosításra, amely időszakban a Vendég által igénybe venni kívánt szolgáltatások árai magasabbak, úgy a Vendég az ebből eredő ártöbbletet köteles a Szolgáltató részére megfizetni. Az árkülönbözet megfizetése előfeltétele annak, hogy a Szolgáltatási Időtartam jelen pont szerinti módosítását a Szolgáltató véglegesítse és visszaigazolja.
4.9 A Szerződés egyéb módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
5 Árak, fizetés módja
5.1 A Szolgáltató meghirdetett árai forintban vannak meghatározva.
5.2 Az aktuális szobaárak online kerülnek kihirdetésre, a https://www.villaoliva.hu/arak.html
felületén. Egyéb termékek és szolgáltatások ár listái a Villa Oliva recepcióján, a szobákban és a közös helyiségben állnak rendelkezésre.
5.3 A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
5.4 A meghirdetett árak tartalmazzák a mindenkor hatályos magyar jogszabályi előírásokban meghatározott mértékű általános forgalmi adót.
5.5 A szobaárak nem tartalmazzák a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályokban meghatározott mértékű idegenforgalmi adót, ez a tartózkodás végén a végszámla kiállításával egyidejűleg kerül felszámolásra.
5.6 A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött szolgáltatásainak foglalása esetén, rendezvények foglalása esetén, illetve több szoba (csoportos) foglalása esetén a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket, illetve felárat állapíthat meg.
5.7 Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.willaoliva.hu weboldalon kerülnek meghirdetésre.
5.8 A Szolgáltató a Vendég részére a helyszínen nyújtott és előzetesen nem megrendelt, nem szállás jellegű szolgáltatásainak ellenértékére az igénybevételt követően legkésőbb, a - Villa Olivából történő távozást megelőzően tart igényt számla ellenében.
5.9 Az előlegszámla és a végszámla a magyarországi adószabályoknak megfelelően kerül kiállításra. A fizetés napján a recepción közzétett, és a Szolgáltató által egyoldalúan meghatározott átváltási árfolyam az irányadó az euroban kifejezett ellenérték magyar forintra való átváltása során.
Készpénzes fizetés lehetséges valutái: HUF (magyar forint), EUR (euró)
5.10 A Szolgáltató a készpénzes fizetésen kívül elfogad bankkártyákat, illetve hitelkártyákat is: Visa, Master Card
5.11 Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatosan fellépő költség a fizetést kezdeményező Vendéget terheli.
6 A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
6.1 A Szolgáltató üzletfilozófiája és adottságai okán Felnőttbarát szálláshelynek minősül, így csak 12 éves kortól fogad Vendégeket. Ez alól kivételt képez a teljes ház bérlése, mely alkalmával egyedi megállapodásban rögzítik a Szolgáltatás igénybevételének szabályait.
6.2 A Vendég a szállodai szobát a Szolgáltató által megjelölt időpontig foglalhatja el az érkezés napján 14:00 órától (check in), illetve szintén a Szolgáltató által megjelölt időpontig köteles elhagyni a távozás napján 10:00-ig (check out). Ennek időpontjáról a Szolgáltató weboldalán (www.willaoliva.hu), illetve a Villa Oliva recepcióján, valamint a szobákban található információs füzetből is tájékozódhat.
6.3 Amennyiben a Vendég a Szolgáltató által meghatározott időpontig a szobát nem hagyja el, úgy Szolgáltató jogosult egy napra eső díj felszámítására a következő megkezdett nap után, és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
6.4 Szolgáltató területére háziállat bevitele nem engedélyezett.
6.5 A Villa Oliva területén kizárólag a bejelentett vendégek tartózkodhatnak.
6.6 A Szolgáltató területén a szálló Vendégek számára szobánként egy parkolóhely térítésmentesen biztosított a Szolgáltatási Időtartam alatt.
7 A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
7.1 A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt;
b) a Vendég a szálláshely rendjét nem tartja be, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, a Szolgáltató biztonsági, tűzvédelmi és egyéb előírásait szándékosan vagy súlyos gondatlanságból megszegi, a Szolgáltató megítélése szerint a vendégek nyugalmát zavarva vagy a közerkölcsöt sértően viselkedik, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
c) a Vendég fertőző betegségben szenved;
d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
7.2 Amennyiben a Felek közötti Szerződés „vis maior” okokból meghiúsul, a Szerződés megszűnik. A jelen pont alkalmazásában vis maior oknak minősülnek a Szerződés megkötése után felmerülő, rendkívüli, kivételes jellegű és előre nem látható, elháríthatatlan, a Feleknek fel nem róható, általuk nem kalkulálható, nem ellenőrizhető azon külső körülmények és események, amelyek nem tartoznak a vis maior-ra hivatkozó Fél rendes üzleti kockázatának körébe.
Amennyiben a Szerződés vis maior okból meghiúsul és megszűnik, a Vendég által megfizetett Előleg azon része, amely a Szolgáltató által ténylegesen nyújtott szolgáltatások fedezéséhez nem szükséges (teljes meghiúsulás esetén az Előleg teljes összege), a Vendég részére visszajár.
8 Vendég jogai
8.1 A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a Szerződésben rögzített szoba, valamint azon létesítmények rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a Szerződésben rögzített szolgáltatási körbe (kültéri medence, infra szauna, finn szauna, jakuzzi), és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
8.2 A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
8.3 A Vendég helyszíni panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
8.4 A Vendég egyebekben jogosult panaszával az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulni.
8.5 A medencét és a Wellness- SPA szolgáltatásait mindenki csak saját felelősségére veheti igénybe.
A medence és a Wellness- SPA szolgáltatásait igénybe vevő Vendégek egészségének és testi épségének védelme érdekében nem látogathatja olyan személy, aki:
- lázas, továbbá fertőző gyomor-bélrendszeri és bőrbetegségben szenved,
- görcsös állapottal, eszméletvesztéssel járó, illetve feltűnő vagy nagy kiterjedésű kóros elváltozással járó betegségben szenved,
- ittas,
- kábítószer vagy bódító hatású gyógyszer hatása alatt álló.
8.6 A grillezés a Villa területén megengedett az arra kijelölt helyen, a tűzrendészeti szabályok betartásával és a Villa előzetes engedélyével.
8.7 A grillezés során figyelembe kell venni a békés együttélés szabályait, és gondoskodni kell a faszén, parázs végleges eloltásáról és a keletkező hulladék biztonságos elhelyezéséről.
9 Vendég kötelezettségei
9.1 A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
9.2 A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Villa Oliva területén.
9.3 A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Villa ÁSZF-jét valamint a házirendeket (spa) elfogadja, és köteles azt betartani. A tartózkodás során az ehhez szükséges információk megtalálhatóak a szobákban elhelyezett szobamappákban.
10 Vendég kártérítési felelősége
10.1 A Vendég mindazon károkért és hátrányokért teljeskörű anyagi és erkölcsi felelősséggel tartozik, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendégnek, kísérőjének, vagy az Vendég érdekkörébe tartozó más személyeknek felróható okból elszenved. Amennyiben az ilyen kár miatt vagy azzal összefüggésben harmadik személy közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesít bármilyen módon bármilyen igényt, úgy a Vendég a Szolgáltatóval szemben az ilyen igényért helytállni tartozik.
10.2 Bármilyen kár bekövetkeztét vagy a károkozás tényét a Vendég köteles jelenteni a Szolgáltatónak. A kárról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A Vendégnek a jegyzőkönyv kézhezvételekor van lehetősége a jegyzőkönyvben írtakhoz észrevételt, kifogást fűzni. Amennyiben a Vendég ezen lehetőséggel nem él, a jegyzőkönyv tartalmát a Vendég és a Szolgáltató kölcsönösen elfogadottnak tekintik.
10.3 A Vendég a szerződés létrejöttével kötelezettséget vállal arra, hogy a szálláshely állapotában, bútoraiban, egyéb ingóságaiban semmilyen kárt vagy hiányt nem okoz.
11 Szolgáltató kötelezettségei
11.1 A Szolgáltató köteles a Szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások szerint teljesíteni.
11.2 A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
12 A Szolgáltató kártérítési felelőssége
12.1 A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltatónak, vagy annak munkavállalóinak hibájából következett be.
12.2 A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató
alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
12.3 A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
12.4 A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges
adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
12.5 Az értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette. Szobaszéf található minden lakrészben.
12.6 A Szolgáltató gépjárművekért, és az azokban hagyott értéktárgyakért nem vállal felelőséget.
12.7 Egyedi esetekben a mindenkor hatályos magyar polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók.
13 Rendezvényekre vonatkozó különös szabályok
13.1 Megrendelő a Villa Oliva épületét, helyiségeit és kertjét, berendezési és felszerelési tárgyait csak a megállapodott célra, és a megállapodott időintervallumban használhatja, külön szerződés alapján.
13.2 Megrendelő köteles a Villa Oliva épületének, helyiségeinek és kertjének, berendezési és felszerelési tárgyainak állagát megőrizni, a Rendezvényhez biztosított helyeket és eszközöket olyan állapotban visszaszolgáltatni, amilyen állapotban azt a Rendezvény előtt átvette.
13.3 Megrendelő köteles a Rendezvény kapcsán a vonatkozó jogszabályi előírásokat betartani és vendégéivel, valamint minden más az érdekkörében eljáró személlyel betartatni. Amennyiben a Rendezvényhez szükséges, bármilyen hatósági engedélyt saját költségén, a rendezvény megkezdése előtt beszerezni és az abban foglaltakat betartani, betartatni.
13.4 Megrendelő tudomásul veszi, hogy étel és ital behozatala a Szolgáltató kifejezett előzetes írásbeli engedélye nélkül nem megengedett.
13.5 Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Rendezvényhez használt, nem a Szolgáltató, vagy a Szolgáltató közreműködője által biztosított eszközöket (installáció, dekoráció, berendezés stb.) azok használatának módját, esetlegesen a falakra vagy berendezési tárgyakra való rögzítését a Villa Oliva kijelölt munkatársával egyeztetni köteles.
13.6 A behozott tárgyakat a rendezvény befejezését követőn a legrövidebb időn belül el kell távolítani, kivéve, ha ettől eltérő írásbeli megállapodás születik. Egyébiránt a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy Megrendelő terhére, kockázatára és költségére gondoskodjon a hátrahagyott tárgyak elszállításáról és raktározásáról.
13.7 A Rendezvényhez szükséges eszközök, tárgyak, be- és elszállítására csak a Szolgáltatóval előre egyeztetett időpontban és intervallumban, a megbeszélt útvonalon van lehetőség.
13.8 Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felel a Megrendelő által Villa Oliva területére hozott tárgyakért, eszközökért.
13.9 Amennyiben a Rendezvény teljesítése a Szerződés megkötése után felmerülő, rendkívüli, kivételes jellegű és előre nem látható, elháríthatatlan, a Szolgáltatónak fel nem róható, általa nem kalkulálható, nem ellenőrizhető olyan külső körülmények és események miatt válik lehetetlenné, amelyek nem tartoznak a Szolgáltató rendes üzleti kockázatának körébe, és ezért a Szolgáltató a Szerződés szerinti kötelezettségeit nem, vagy nem az előírt módon tudja biztosítani, kártérítés fizetésére a Villa Oliva nem köteles.
14 Titoktartás
14.1 A Felek kötelesek minden ésszerű intézkedést megtenni annak érdekében, hogy minden olyan, a másik Fél által a tudomásukra hozott információt, amelyről az adott Fél észszerűen feltételezheti, hogy bizalmas információ bizalmasan kezelni, illetve nem használhatják az ilyen információt olyan célra, amely nincs összefüggésben a Szerződéssel, és nem hozhatnak ilyen információt harmadik személy tudomására.
14.2 A Szolgáltató az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározottak szerint jár el, amit a www.villaoliva.hu weboldalon olvashat.
15 A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
15.1 A Felek közötti, a Szerződés alapján fennálló jogviszonyra a mindenkor hatályos magyar jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak. A Szerződésből, annak értelmezéséből eredő bármely jogvitát a Felek elsődlegesen békés úton, egyeztetések útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a jogvita elbírálására a joghatósággal, hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság az illetékes.